Kto spravuje poplatok?
Správu poplatku za rozvoj vykonáva obec, v Bratislave mestská časť, ktorá ho na svojom území uložila, pričom na účely tohto zákona má mestská časť postavenie obce. Správu poplatku za rozvoj vykonávajú v Košiciach mestské časti, ak tak ustanoví štatút mesta, pričom v takom prípade bude mať na účely tohto zákona mestská časť postavenie obce. 1) Zákon tiež určuje, že správu poplatku za rozvoj vykonáva výlučne obec, jeho správou nemôže byť poverená žiadna iná fyzická osoba ani pr
Na aký účel je možné poplatok využiť?
Výnos z poplatku za rozvoj je príjmom rozpočtu obce, v Bratislave a Košiciach prerozdelenie výnosu z poplatku za rozvoj medzi mesto a mestské časti určí štatút mesta. 1) V Bratislave správu poplatku za rozvoj vykonáva mestská časť, ktorá ho na svojom území uložila, pričom na účely tohto zákona má mestská časť postavenie obce. Peniaze obce, mestá či mestské časti sú povinné použiť na úhradu kapitálových výdavkov (vrátane vysporiadania pozemku) na stavby so zákonom stanoveným ú
Aká je sadzba poplatku a ako ju určiť?
Sadzba poplatku za rozvoj sa môže pohybovať v zákonom limite od 3 do 35 eur za každý, aj začatý štvorcový meter podlahovej plochy nadzemnej časti stavby. Obec môže ustanoviť sadzby poplatku za rozvoj rôzne pre stavby v členení - stavby na bývanie, - stavby na pôdohospodársku produkciu, skleníky, stavby pre vodné hospodárstvo, stavby využívané na skladovanie vlastnej pôdohospodárskej produkcie vrátane stavieb na vlastnú administratívu, - priemyselné stavby a stavby využívané n
Kedy začína a končí poplatková povinnosť?
Poplatková povinnosť vzniká dňom právoplatnosti stavebného povolenia, dňom právoplatnosti rozhodnutia o povolení zmeny stavby pred jej dokončením, dňom právoplatnosti rozhodnutia o dodatočnom povolení stavby alebo dňom ohlásenia stavby stavebnému úradu. Poplatková povinnosť zaniká dňom, ktorým stavebné povolenie stratilo platnosť, ak súčasne poplatník nezačal stavbu realizovať. 1) Dôležité je zavedenie oznamovacej povinnosti (§ 4 ods. 3). Ak má stavba slúžiť na viaceré účely,
Poplatok na celom území obce alebo len v jeho časti?
Poplatok za rozvoj môže ustanoviť obec na svojom území, v jej jednotlivej časti, alebo v jednotlivom katastrálnom území všeobecne záväzným nariadením.1) Zavedenie poplatku je dobrovoľné, záleží na konkrétnej obci či meste, či ho zavedie. Ak sa pre zavedenie tohto poplatku samospráva rozhodne, musí tak urobiť jedine schválením všeobecne záväzného nariadenia. Podľa § 17a zákona č. 582/2004 Z.z. o miestnych daniach a poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady, jednotl
Čo je predmetom poplatku?
Predmetom poplatku za rozvoj je pozemná stavba na území obce, a) na ktorú je vydané právoplatné stavebné povolenie, ktorým sa povoľuje stavba (ďalej len „stavebné povolenie“), b) ktorá je ohlásená stavebnému úradu, c) na ktorú je vydané rozhodnutie o povolení zmeny stavby pred jej dokončením alebo d) ktorá je dodatočne povolená. Predmetom poplatku za rozvoj je stavba podľa odseku 1, ak jej uskutočnením vznikne nová alebo ďalšia podlahová plocha v nadzemnej časti stavby.1) Vyň
Kde zaviesť poplatok a v akej výške?
Obce, ktoré sa rozhodnú daný poplatok zaviesť, budú nútené vypracovať základnú „ekonomiku“ územia, ktoré bude určené na zastavanie a dostanú tak prehľad o tom, čo môžu ponúkať / očakávať a aké následky to môže vyvolať. 1) Obce, ktoré sa rozhodnú poplatok zaviesť, by mali vopred vedieť rozsah súvisiacich a podmieňujúcich investícií potrebných pre rozvoj spravovaného územia vyvolaného investičnými aktivitami. Zákon im však takúto povinnosť neukladá. Obec miestny poplatok za roz